tirsdag den 3. november 2009

Hvis jeg kommer i Borgerrepræsentationen.

Jeg blev af Radikal Dialog bedt om at fortælle, hvad jeg vil gøre, hvis jeg kommer i Borgerrepræsentationen, men hvis du ikke lige læser Radikal Dialog, så kan du læse mit svar her.

Jeg er stolt af og glad for at være radikal. Når jeg kigger på vores samlede valgoplæg, så vil jeg arbejde for det hele og jeg synes, at vi kommer med løsninger, der er brugbare og langsigtede til gavn for alle Københavnere. Med sådan et valgprogam føles det rigtig godt at være radikal.

Men opgaven lyder vælg tre konkrete mærkesager, derfor, hvis jeg bliver valgt til Borgerrepræsentationen, så ligger mine mærkesager inden for følgende emner i valgoplæget:

Idræt, Trafik og Boliger, byggeri, byrum og byliv.

Da jeg sidder i GAM3s bestyrelse ved jeg, hvor meget streetbasket kan gøre for både sport og integrationen. Derfor vil jeg arbejde for at København for flere steder, hvor gamle som unge kan dyrke idræt udenfor som indenfor. Der skal være ordentlige idrætshaller og gode løberuter, cykelstier, skaterbaner mm. Kort sagt der skal være ordentlige muligheder for alle københavnere til at bevæge sig.

På trafik området kan jeg ikke forstå, at København ikke selv må bestemme om der skal være roadpricing eller ej. Jeg vil konkret blive ved med at presse på, at vi i København får lov til at indføre roadpricing, for at mindske forureningen og samtidig vil færre biler i byen gøre København til en endnu bedre cykelby.

Når det kommer til boliger, byggeri, byrum og byliv. Så er disse elementer for mig grundlæggende for at København også i fremtiden bliver en fantastisk by at leve i. Helt konkret har jeg en lille drøm om en dag at bo i en husbåd. Derfor vil jeg konkret arbejde for, at der gøres plads til flere husbåde og at alle får adgang til havnefronten, og at havnefronten bliver endnu bedre end den er nu fx ved at få flere havnebade og grønne områder langs havnen fx i Havnegade fra Nyhavn og op mod Nationalbanken.

Ingen kommentarer: