mandag den 2. november 2009

Politik på nettet og spørgsmål fra andre

En valgkamp på nettet er mere eller mindre fuldtidsarbejde - i hvert fald en dags arbejde. Der er så mange steder man kan oprette profiler og så mange spørgsmål man kan svare på.
Desuden har jeg allerede svaret på emails om cykling langs søerne (note til mig selv finde mail og bruge den på bloggen) og i dag har jeg til et gymnasieblad svaret på to spørgsmål. "hvorfor skal vi stemme og hvorfor skal vi stemme på dig - og du må gerne uddybe med andre ting du også interesserer dig for. Mit svar var

Hvorfor skal vi stemme til kommunalvalget?

I skal stemme fordi det er jeres samtid, fremtid og lokalsamfund det handler om!
I skal stemme fordi I kan – se det som en af de pligter, der følger med alle de rettigheder som demokratiet giver jer.

Hvorfor bør gymnasieeleven sætte krydset ved dig eller dit parti?

Den bedste investering i fremtiden er at satse på vores børn og unge. Det Radikale Venstre har før sat fokus på børnenes finanslov og som politikere har vi ofte travlt med at gøre det godt for vores børn (fordi deres forældre stemmer) og ældre (fordi de selv stemmer). Og faktisk lige meget om I stemmer eller ej, så mener jeg, at det er på tide at vi kigge nærmere på uddannelsespolitik og social politik for unge. Vi skal investere meget mere for at sikre ordentlig uddannelse til alle. 24% af en ungdomsårgang er færdige med at uddanne sig, når de går ud af folkeskolen. Det er simpelthen alt for mange. Vi bliver nødt til at øremærke penge til uddannelser, der tilbyder mere og andet end et (meget) bogligt forløb.

Mere generelt går jeg til valg på at MIT KØBENHAVN ER VORES KØBENHAVN

Mit København er en visionær og innovativ storby, der går forrest og viser vejen til bedre miljø, skoler, ældrepleje, erhvervsudvikling, kulturelle oplevelser og grønne åndehuller.

SUND MAD
I Mit København skal det fx være slut med elendig mad i plasticindpakning til de ældre. Vi skal i langt højere grad tage et ansvar for bedre og sundere mad til de ældre. Fordi vi ikke kan være andet bekendt.

BEDRE MILJØ
I Mit København har vi verdens bedste storbymiljø. I 2015 er der et dynamisk, sundt, rent, grønt og blåt bymiljø. Vi stiller krav om brug af den bedste teknologi, når det fx gælder partikelfiltre og katalysatorer. Fordi vi har fortjent det.

MULIGHEDER FOR ERHVERVSLIVET
I Mit København kan erhvervslivet godt selv! Kommunen skal sikre gode fysiske rammer for virksomhederne, sørge for god service og sikre dem et godt udviklingsmiljø, det kan fx ske ved færre restriktioner. Fordi vi også skal have gode arbejdspladser i fremtiden.

PLADS TIL ALLE
I Mit København har vi boliger til både studerende og familier. Vi tager os godt af vores unge og ældre. Det er ikke vigtigt, om man er født her eller er tilflytter fra Jylland eller andre lande. Det vigtige er, at vi har plads til at gøre det til en god by for alle. Mit København er Vores København!

Personen bag
Jeg er 35 år og uddannet cand.scient.pol og MA i Afrikastudier (Københavns Universitet).Jeg arbejder som PR- og Proceschef i en designvirksomhed. Min fritid bruger jeg på politik og frivillige bestyrelser, jeg er næstformand i Hopenow en NGO, der hjælper handlede kvinder og så er jeg bestyrelsesmedlem i GAM3, der arbejder med integration via streetbasket. Ellers bruger jeg min tid på mine venner, kulturelle arrangementer og så underviser jeg i yoga. Læs mere på www.mianyegaard.dk

1 kommentar:

Anonym sagde ...

l?rt en masse